(informacja prasowa)
Wedle wszelkich
znaków na niebie, ziemi i w piekle cykl koncertowy Spontaneous Live Series,
odbywający się pod patronatem Trybuny Muzyki Spontanicznej i poznańskiego
Dragon Social Club od siedmiu lat, przechodzi wraz z końcem tego roku do
historii. I jak to bywa w takich sytuacjach, ostatnie wydarzenia wydają się być
szczególnie wartościowe.
Po wspaniałym
koncercie legendarnego kwartetu The Electrics, jak miał miejsce kilka dni temu,
w najbliższy czwartek 6 listopada do Poznania zawitają John Butcher, Florian
Stoffner i Chris Corsano!
Z pełną odpowiedzialnością za każde słowo zapraszamy na
koncert niezwykły. Na scenie Małego Domu Kultury rzeczonego Dragon Social Club pojawi
się trzech wybitnych improwizatorów, z których żaden nie wymaga jakichkolwiek
rekomendacji. Brytyjski saksofonista wraca do Poznania po roku, szwajcarski
gitarzysta po dwóch, a amerykański drummer po tak długim czasie, że nikt do końca
nie pamięta, kiedy grał w Poznaniu poprzednio.
Jako trio muzykują już kilka lat i mają w dorobku dwa albumy
– pierwszy nagrany w Szwajcarii, drugi w Niemczech. Teraz, w ten dokładnie
dzień w Dragonie, nagrywać będą swój trzeci album. Nie można tego faktu
przegapić!
Dodajmy, iż dzień później to wspaniałe trio uświetni kolejną
edycję łódzkiego Festiwalu Musica Privata.
Spontaneous Live Series, Vol. 78
Dragon Social Club, Poznań, 6 listopada 2025, godz.
20.00
Florian Stoffner, gitara
John Butcher, saksofon sopranowy/tenorowy
Chris Corsano, perkusja.
Bilety dostępne przed koncertem – gotówka albo blik.
„Quiet Is The New Loud”, to album Kings of Convenience z
2001 roku, który odzwierciedlał muzyczną wrażliwość przynajmniej części ówczesnego
pokolenia. Stanowi on również motto tria Johna Butchera, Chrisa Corsano i
Floriana Stoffnera. Ich muzyka różni się od hałaśliwego, mocnego free jazzu
tym, że powstrzymują się od głośnego grania na instrumentach. W rzeczywistości
jest to muzyka do skupionego słuchania, a nie do podskakiwania, czy nawet
headbangingu. Chodzi tu raczej o precyzyjną muzykalność, krystalicznie czyste
wtrącenia i delikatną kontemplację, ale także, oczywiście, o eksplorację i
projektowanie dźwięku. To tworzy tektoniczne światy dźwięków, które na siebie
napierają. Na ich koncertach momentami czujesz się, jakbyś stał w maszynowni z
wolierą pełną egzotycznych ptaków w centrum. Butcher, Corsano i Stoffner nie
potrzebują nadmiernej głośności ani solówek, które kuszą owacją na stojąco, aby
dostarczyć swój przekaz. Ich przesłanie jest napisane eleganckimi małymi
literami i rzadko używanymi czcionkami akustycznymi.
Cytat prasowy:
„To pieśń o porzuconych, zdezelowanych maszynach, powoli
wracających do życia. Chór zaniedbanych robotów walczących o naprawę”. Chris
Robertson – Point of Departure
https://now-ezz-thetics.bandcamp.com/album/braids
https://relativepitchrecords.bandcamp.com/album/the-glass-changes-shape

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz