wtorek, 3 października 2023

Last Call for Silence/Noise 7th Spontaneous Music Festival!


Dokładnie za trzy dni startuje siódma edycja Spontaneous Music Festiwal! Czytelnicy tych łamów wiedzą o tym zacnym wydarzeniu dosłownie wszystko. Zatem teraz tylko drobne przypomnienie programu, tudzież danych dotyczących biletów (wciąż są dostępne!), w ramach zaś uzupełnienia krótkie biogramy festiwalowych gości oraz dla tych, którzy cenią sobie słowo pisane, zestaw linków do kilku testów Trybuny Muzyki Spontanicznej, opisujących ich najnowsze i nieco starsze albumy.

Dziesiątka artystek i artystów już w drodze do Poznania (nikt nie zgłasza urazów, ani innych niedyspozycji). Jadą z Barcelony, Amsterdamu, Zurichu, Bremy, Monachium, Berlina, Łodzi i Gdyni. Organizatorzy zwarci i gotowi, nic, tylko czekać aż pierwsi widzowie pojawią się na schodach Dragon Social Club, w Poznaniu, na Zamkowej 3.

Startujemy w piątek o godzinie 18.00! Welcome! Niech Cisza i Hałas będą z nami!

 



Program Festiwalu:

Piątek, 6 października

18.00 Marta Warelis – piano solo

19.00 Ad hoc: Aleksandra Chciuk – piano, Don Malfon - saksofony

20.00 Ad hoc, Dirty Laundry Plus: Marta Warelis – syntezator, Miguel Petruccelli – gitara basowa, Marcin Bożek – akustyczna gitara basowa

21.00 A Tiny Bell: Don Malfon – saksofony, Florian Stoffner – gitara, Vasco Trilla – perkusja

Sobota, 7 października

18.00 Don Malfon – saksofon solo

19:00 Ad hoc: Marta Warelis – piano, Florian Stoffner – gitara, Rudi Fischerlehner - perkusja

20:00 Ad hoc: Aleksandra Chciuk – piano, Vasco Trilla – perkusja, Marcin Bożek – akustyczna gitara basowa, Miguel Petruccelli - gitara

21.00 Der Dritte Stand: Matthias Müller – puzon, Matthias Bauer – kontrabas, Rudi Fischerlehner - perkusja

 

Bilety i karnety:

Bilet jednodniowy - 70 zł. Karnet na dwa dni - 120 zł. Bilety dostępne pod tym linkiem: https://tiny.pl/cwnn4

Organizatorzy: Trybuna Muzyki Spontanicznej / Dragon Social Club / Fundacja Mały Dom Kultury

Partner Festiwalu: Maciej Lewenstein

Patroni medialni: Radio Afera, Radio Kapitał, Glissando, Jazzarium.pl

Festiwal dofinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznań. #poznanwspiera

 

Biosy artystów:

Marta Warelis (Polska, Amsterdam) – pianistka i improwizatorka uwielbiająca eksperymenty w każdej dziedzinie, odważna w wyborach gatunkowych, lubi brzmienia zarówno akustyczne, jak i elektryczne, i syntetyczne. Jej debiutancka płyta solowa „A Grain Of Earth” zachwyciła w roku ubiegłym cały improwizowany świat. Od dziewięciu lat związana z Amsterdamem, dostrzegana wszakże na ważnych scenach nie tylko tego miasta. Coraz częściej grywa w towarzystwie uznanych muzyków zza Wielkiej Wody. Marta dopełni festiwalowy rytuał i otworzy wydarzenie występem solowym na fortepianie.

https://warelismarta.bandcamp.com/

https://discordianrecords.bandcamp.com/album/unmute

Miguel Petruccelli (Urugwaj, Amsterdam) – gitarzysta i basista, lider szalonej, biesiadnej trupy impro-tanecznej Bacchanalia, niezwykle kreatywny improwizator wielu formacji, choćby SPOS (Lencastre, Škorić), którą gościliśmy w Dragonie wiosną ubiegłego roku. Muzyk sprawdzony w boju w każdych okolicznościach stylistycznych. Dobra dusza improwizowanego towarzystwa. Wraz z Martą Warelis tworzy elektryczny duet Dirty Laundry.

https://miguelpetruccelli.bandcamp.com/

https://joselencastre.bandcamp.com/album/now-spos

Don Malfon (Alfonso Muñoz) (Katalonia, Barcelona) – saksofonista, improwizator, eksperymentator i innowator. Wydawało się, że wielcy mistrzowie gatunku doprowadzili pojęcie tzw. technik rozszerzonych do nieprzekraczalnej granicy. Malfon zrobił jednak kolejny krok do przodu w tej dziedzinie bazując wyłącznie na akustycznej eksploracji możliwości saksofonu. Jego solowe albumy „On Resonance” i „Mutable”, to dowody rzeczowe w sprawie. Artysta równie fantastycznie radzi sobie w małych, improwizowanych składach, takich, jak trio z Florianem Stoffnerem i Vasco Trillą, z Agusti Fernándezem i Barry Guyem, czy też kwartetach, choćby z Emilio Gordoą, Johnem Edwardsem i Dagiem Magnusem Narvesenem.

https://relativepitchrecords.bandcamp.com/album/mutable

https://multikultiproject.bandcamp.com/album/a-tiny-bell-and-its-restless-friends

https://sluchaj.bandcamp.com/album/mutations

Vasco Trilla (Portugalia/ Katalonia, Barcelona) – perkusista i perkusjonalista, wybitny innowator w zakresie brzmienia i budowania wielowymiarowych narracji. Stały rezydent festiwalowy, łatwiej wymienić te edycje, na których nie grał. Każda jednak jego wizyta w Dragonie, to moc nowych, improwizowanych i sonorystycznych doznań. Tym razem posłuchamy jego „no drumming percussion” w wyjątkowo mrocznym towarzystwie Dona Malfona i Floriana Stoffnera. Jego najnowsza płyta solowa „A Constalation of Anomaly” trzyma ów dalece demoniczny klimat i uważana jest za jego najlepsze dokonanie artystyczne.

https://thanatosis.bandcamp.com/album/a-constellation-of-anomaly

https://vascotrilla.bandcamp.com/

Florian Stoffner (Szwajcaria, Zurych) – gitarzysta, kolejny na naszym festiwalu wyjątkowy i niepowtarzalny innowator swojego instrumentu. Jego pokrętnej, ale jakże swobodnej improwizacji nie sposób pomylić z czymkolwiek. Jego dekonstrukcja gry na gitarze została nazwana „rodzajem sekcji zwłok brzmienia gitary”. Grywał z najlepszymi, w tym Paulem Lovensem i Rudi Mahallem, które to trio gościliśmy na festiwalu pięć lat temu. Muzyk artystycznie zaprzyjaźniony z Albertem Cirerą, Johnem Butcherem, czy Jasonem Kahnem.

https://spontaneousliveseries.bandcamp.com/album/spontaneous-live-series-d02

https://now-ezz-thetics.bandcamp.com/album/tetratne

Matthias Müller (Niemcy, Berlin) – jeden z najwybitniejszych puzonistów współczesnej muzyki improwizowanej, znany na deskach Dragona niemal doskonale, stanowił bowiem crème de la crème edycji 2020 i 2021, a niemal wszystkie jego występy zostały uwiecznione na płytach Spontaneous Live Series. W tym roku przyjeżdża do nas z triem Der Dritte Stand (także Matthias Bauer i Rudi Fischerlehner), którego debiutancki album w roku ubiegłym jednym okrzykiem wszystkich impro-recenzentów ogłoszony został albumem roku muzyki swobodnie improwizowanej. Nazwa tria, którą tłumaczy się jako „stan trzeci”, czyli zwykli ludzie, powstała po tym, jak inny muzyk zauważył, że nazwisko każdego artysty oznacza starożytną i zaszczytną profesję.

https://not-applicable.bandcamp.com/album/der-dritte-stand

https://matthiasmueller.bandcamp.com/

Matthias Bauer (Niemcy, Berlin) – kontrabasista, z jednej strony wytrawny improwizator, z drugiej wykonawca muzyki współczesnej w większych składach, także miłośnik solowych występów na kontrabasie. Najbardziej doświadczony z tria Der Dritte Stand, grywał zatem w swym artystycznym życiu niemal z każdym (z Donem Malfonem także!). Niemiecki kontrabasista debiutuje na scenie Dragona.

https://matthiasbauer.bandcamp.com/

Rudi Fischerlehner (Austria, Berlin) – perkusista, improwizator i kompozytor muzyki filmowej, związany zarówno ze sceną improwizowaną, jak i eksperymentalną, a także jazzową i post-rockową. Jego wkład, jako kreatywnego perkusjonalisty, w artystyczną jakość Der Dritte Stand zdaje się być fundamentalny. Pięknie buduje narrację, dba o niuanse brzmieniowej faktury. Jego zdolności w zakresie ekspresyjnej gry w towarzystwie gitary elektrycznej można poznać słuchając wyśmienitego duetu Xenofox z Olafem Ruppem.

https://bandcamp.com/tag/rudi-fischerlehner

Marcin Bożek (Polska, Gdynia) – gitarzysta basowy, improwizator, kompozytor. Od 2007 roku aktywnie współtworzy polską scenę muzyki improwizowanej. W znakomitym duecie z Tomkiem Gadeckim - Olbrzym i Kurdupel, to ten mniej potężny człowiek. Improwizuje z muzykami, aktorami, malarzami artystami, tancerzami oraz solo. Grywa z Gdyńską i Krakowską Orkiestrą Improwizowaną. Artysta niebywałej wyobraźni i inteligencji scenicznej. Wchodzi w bystre interakcje z każdym napotkanym muzykiem i zawsze wychodzi z podniesionym czołem.

https://olbrzymikurdupel.bandcamp.com/

https://tmrwlabel.bandcamp.com/album/basssolo

Aleksandra Chciuk (Polska, Łódź) – pianistka, artystka interdyscyplinarna. W instalacjach i pracach video skupia się na przybliżaniu fenomenu relacji dźwięku i obrazu. Jej performatywne, audiowizualne eksperymenty mają często immersyjny i intymny wymiar. Do swoich prac często wprowadza motyw sztuki pianistycznej eksplorując w ten sposób różne niekonwencjonalne techniki wykonawcze (w tym preparację). Uprawia muzykę swobodnie improwizowaną oraz tworzy na żywo lub komponuje muzykę do spektakli choreograficznych i filmów.

https://culture.pl/pl/tworca/aleksandra-chciuk

http://www.aleksandrachciuk.pl/Portfolio_Aleksandra_Chciuk.pdf

 

Linki do czytania:

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2022/04/marta-warelis-grain-of-earth.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2021/04/marta-warelis-carlos-zingaro-helena.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2023/01/the-relative-pitch-december-outfit.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2022/12/the-free-iberian-stories-continuation.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2022/07/gordoa-malfon-edwards-narvesen.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2020/05/agusti-fernandez-four-for-fun.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2023/05/muller-doskocz-gordoa-in-aural.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2023/01/spontaneous-live-series-009-011-sweet.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2022/03/muller-bauer-and-fischerlehner-der.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2021/10/spontaneous-live-series-and-its-new.html

http://spontaneousmusictribune.blogspot.com/2023/07/vasco-trilla-duos-with-mars-williams.html

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz